SL - an easy way to destroy your day

Ja precis! Är så sjukt arg på sl just nu att jag skulle kunna ringa och klaga och vilja ha typ 10 000kr bara för det. Min dag började med att jag tog 11.44 bussen till skolan, och då sitter det en tant på bussen och tar kort och filmar ut genom fönstret på verkligen ingenting?! I Hölö också? Hon slutar när vi börjar komma in mot Järna. Haha.
När vi sedan har kommit till Södertälje och jag sätter mig på tåget mot Östertälje så kommer det någon mysko kvinna med en tjock gubbe som såg ut som en livvakt. Hon hade solglasögon och såg allmänt mysko ut. Och självklart sätter dom sig mittemot mig på ett ställe där det bara går att sitta 4 personer. Hmmm, läskigt.
Men det är inte allt!
När vi äntligen slutar skolan och ska hem, så är tåget till Södertälje försenat med 10 min. Okej inget konstigt med det egentligen, shit happens och tågen brukar ju vara sena så.. MEN, jag och Marielle är lite smarta för vi orkar inte stå och vänta, så vi åker till Rönninge och tänkte byta till nästa tåg där. Vi gör det också, men får sitta där i typ 8-9min innan tåget väl kommer. Och när det väl kommer får vi höra att det bara åker till Södertälje hamn? Liksom whyy? Så då tänkte jag att jag tar 17.02 bussen från Södertälje istället för tåget. Bra tänkt liksom!
När vi väl kommer fram till Södertälje så kommer man knappt ut ur tåget, och om man kommer ut så går det super segt, så sjukt mycket folk! När jag väl kommer till hållplatsen som min buss alltid har gått ifrån, så går den helt plötsligt inte därifrån längre? Fattar ni? Den är borta? Hahah. Den är säkert längre bort, men jag var trött och arg så jag orka inte gå dit och kolla.
Så då är jag smart ännu en gång och tänker ta tåget till hamn eftersom X bussen till hölö åker förbi där. Så jag tittar när nästa tåg går, och det är tåget till Gnesta som går 16.59 "perfekt!" tänkte jag..
Men nej, tåget går typ 7min över fem istället, seeeent som fasiken. Då sitter jag och verkligen och hoppas att jag hinner med min buss i hamn. När vi kommer fram till hamn skyndar jag mig ner till bussen, och vet ni? Jag hann precis. Jävla tur alltså! Och när jag tror att "nu kan inget mer hända, sitter på bussen hem och den är inte sen" Jamen självklart, tror ni inte bussen åker fel då? Jo, självklart gör den det! Den ska upp på motorvägen efter syd, men den åker fel i rondellen och är påväg till pershagen istället!!!! Ååååh. Tur att busschaffören märkte det tidigt och vände ganska snabbt.
Ja precis, man kan bara älska SL. NOT

Kommentarer
Postat av: Malin

hahahha sköööööööööön! xD

2010-05-27 @ 19:39:38
URL: http://malinjosefiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0